تمیز کردن کویل کولر گازی

تمیز کردن کویل کولر گازی

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

تمیز کردن کویل کولر گازی

نظافت کویل کولر گازی نیز یکی از اصلی ترین کارهایی است که هنگام سرویس کولر گازی باید انجام شود. زیرا کثیفی فیلترها با گرد و غبار مانع از وزش باد قدرتمند می شود. تنها راه حلی که می توانید برای این مشکل استفاده کنید، سرویس کولر گازی و تمیزکردن به موقع فیلترها است.

تمیز کردن سنسور یا ترموستات کولر گازی:
سنسور یا ترموستات کولر گازی وظیفه قطع و وصل برق و متعادل نگه داشتن دمای کولر گازی را بر عهده دارد. اطمینان از عملکرد صحیح این قطعه و تمیزی آن یکی از مراحل سرویس کولر گازی می باشد. اگر در حین سرویس کولر گازی مشخص شد که ترموستات کولر گازی آسیب دیده است، باید تعویض شود.

سرویس اسپلیت پانل خارجی:
بررسی نشت گاز:
هنگام سرویس کولر گازی اسپلیت یا کولر گازی پنجره ای، حتما لوله های مسی کندانسور را از نظر نشت گاز مبرد بررسی کنید. جدای از تاثیر نبود گاز کولر بر کیفیت عملکرد دستگاه، تنفس این گاز برای انسان خطرناک است.

کنترل گاز کولر گازی:
پس از بررسی سوراخ نشدن لوله مو، باید میزان گاز کولر را بررسی کنید. کمبود گاز کولر گازی می تواند دلیل سرد نبودن هوای کولر یا یخ زدگی قطعات کولر باشد. در صورت کم بودن گاز کولر گازی باید توسط تعمیرکار کولر گازی شارژ شود.

جریمه شستشوی کولر گازی:
شستشوی پنل بیرونی کولرگازی باید با دقت و توسط سرویس کولر گازی انجام شود. زیرا در صورت خم شدن پره ها در حین نظافت این قسمت، عملکرد کولر کاهش می یابد و دستگاه کارایی لازم را نخواهد داشت.

تمیز کردن پاور باکس پنل کولر گازی:
پاور باکس کولر گازی در کنار فن قرار دارد. پس از شستشوی قطعات داخلی کندانسور، جعبه برق نیز باید بررسی شود. در این مرحله ابتدا باید از تمیز بودن پاور باکس پنل اطمینان حاصل کنید و سپس تمامی سیم ها و اتصالات را بررسی کنید.

خدمات کولر گازی پنجره ای:
در سرویس کولر گازی پنجره ای که فقط یک پنل دارد، سرویس کولرگازی باید همان مراحل سرویس اسپلیت را انجام دهد.

چرا سرویس کولر گازی؟
بهترین زمان برای سرویس کولر گازی چه زمانی است؟
سرویس کولرگازی شامل دو قسمت سرویس تابستانی و سرویس زمستانی می باشد. بهتر است یک بار قبل از شروع گرما و راه اندازی مجدد کولر و یک بار در پایان استفاده از کولر در ابتدای فصل سرما، کولر گازی را سرویس کنید. در نظر داشته باشید که هر زمان کولر گازی درست کار نمی کند و یا سرما و گرمای آن کاهش یافته است باید به فکر سرویس کولر باشید.

فرقی نمی کند کولرگازی یا اسپلیت پنجره ای شما چه مارکی باشد، بهتر است هر 6 ماه یکبار کولر گازی را سرویس کنید. سرویس کولرگازی وقت گیر نیست و برای تعمیرکار مجرب کولرگازی حدود 30 دقیقه تا یک ساعت زمان می برد.

با سرویس به موقع انواع کولر گازی، عمر مفید دستگاه افزایش یافته و هزینه تعمیرات کولر گازی در آینده کاهش می یابد.

بیشتر بلیت هایی که در اچارباز به دلیل عدم سرویس دهی به موقع کولر گازی ثبت شده اند عبارتند از:

چرا شکاف سرد نمی شود و باد گرم است؟
عوامل زیادی در سرمایش و هوای گرم کولر گازی و اسپلیت دخیل هستند. مهم ترین آنها نشت گاز فریون، انجماد کویل اواپراتور، کثیفی کندانسور و خرابی موتور کولر گازی است. از چهار مورد ذکر شده، سه مورد اول با سرویس کولر قابل حل است. اما برای خرابی موتور باید علت آن توسط تکنسین فنی کولرگازی تشخیص و تعمیر شود.

چرا کولر گازی بوی بدی می دهد؟
اگر در لوله های شکاف گرفتگی وجود داشته باشد یا سینی پر از آب باشد، آب برمی گردد و بوی بدی ایجاد می کند. برگشت آب به دیوارها و سقف آسیب می رساند و باعث رشد کپک و قارچ در محیط می شود. با سرویس های دوره ای کولر گازی می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

چرا کولر انقدر کم میزنه؟
یکی از دلایل اصلی کم بودن هوای کولر گازی کثیف شدن فیلتر کولر گازی است. فیلتر کثیف با گرد و غبار از پرتاب باد شدید جلوگیری می کند. این کثیفی از عبور هوا جلوگیری می کند و تنها راه حل این است که فیلترها را به موقع تمیز کنید. تمیز کردن فیلتر کولر گازی بخشی از فرآیند سرویس کولر گازی است.

نشت آب از کولر گازی در هنگام خاموش شدن
وقتی گاز مبرد کولر گازی کم است، پنل و لوله های فن یخ می زند. وقتی کولر گازی خاموش می شود، یخ آب می شود و از پنل کولر گازی نشت می کند. با سرویس دوره ای کولر گازی می توانید از نشت گاز یا کمبود گاز مطلع شوید و از این مشکل جلوگیری کنید.

 

منبع: لینک سایت




می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401 ساعت : 3:31
بازدید : 424

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: